Zależy nam, aby udzielić Ci efektywnej pomocy, dbając o Twoje poczucie komfortu oraz poufność informacji, które nam powierzasz. Poniżej znajduje się kilka wskazówek, które mogą ułatwić Ci współpracę z psychoterapeutą.

  • Przed pierwszą wizytą spróbuj się zastanowić jakie kwestie chcesz poruszyć i jakiej pomocy oczekujesz. Pamiętaj, że to Ty jesteś ekspertem od własnej psychiki i wewnętrznych przeżyć. Nie martw się jednak, jeśli nie potrafisz sformułować celu spotkania. Terapeuta jest po to, aby pomóc Ci się nad tym zastanowić i określić nad czym będziecie pracować. 
  • Jeśli wcześniej korzystałaś/-eś z pomocy psychiatrycznej lub psychologicznej, poinformuj o tym terapeutę. To samo dotyczy przyjmowanych przez Ciebie leków. Jeśli masz problem z alkoholem lub innymi substancjami psychoaktywnymi, terapeuta jest osobą której warto o tym powiedzieć. 
  • Nie czekaj z zapisami na wizytę do momentu, w którym będziesz czuć się bardzo źle. Lepiej zapobiegać problemom, niż pozwolić aby narastały. 

Wskazówki dotyczące sesji on-line

Aby zdalna terapia była jak najbardziej zbliżona do spotkania w gabinecie, warto zadbać o kwestie techniczne. Poniżej zamieszczamy kilka wskazówek które pozwolą Ci zadbać o komfort i jakość kontaktu z terapeutą i stworzyć bezpieczną przestrzeń do rozmowy.

  • Postaraj się znaleźć pomieszczenie, w którym nie będą Ci przeszkadzać czynniki zewnętrzne ani inne osoby.
  • Sprawdź jakość połączenia internetowego.
  • Sprawdź, czy dźwięk i obraz w Twoim urządzeniu działają prawidłowo.
  • Komputer, laptop, tablet, smartfon ustaw nieruchomo na stabilnym podłożu.
  • Przyjmij wygodną, stabilną pozycję ciała, najlepiej na siedząco.
  • Zadbaj o punktualne rozpoczęcie spotkania.